Friday 25 January 2019

3 Tips Dapatkan Sales Setiap Hari

Harini, Ummi nak share 3 Tips Dapatkan Sales Setiap Hari (dengan izin Allah pastinya). Kita hanya perlu berusaha dan berikhtiar, agar setiap hari sales masuk untuk capai target kita. 

1. Kerapkan iklan di waktu waktu kemuncak trafik light Facebook hijau
Waktu Post Status Paling Sesuai:
✅ Waktu Pagi : 6.15am - 7.00am (pengguna FB tegar akan login)

Masuk Keja : 8.00am - 10.00am (ni yang boleh akses FB di tempat kerja)
Lunch Hour : 12.30pm - 2.00pm (sambil tunggu waktu lunch, layan FB)
Selepas Lunch : 2.30pm - 3.00pm (layan jap sebelum sambung kerja)
Sebelum Balik : 5.30pm - 6.15pm (tunggu nak checkout)
Lepas Isyak : 9.00pm - 12am, kadang2 terlajak 1am - 2am.

Waktu Paling Hot:
🕙10 pagi
🕛12 tengah hari
🕒3 petang
🕔5 petang
🕘9 malam
🕙10 malam
Tips ni dari Pakar Marketing Online!



2. Follow up semua customer yang belum buat payment.
Ini kena follow-lah pulak teknik Follow up prospek. Kena ada caranya. Dalam bisnes Tasneem bersama Team Lvcumimaya, InsyaAllah Ummi guide macam mana nak buat Follow up dengan prospek. 



3. Broadcast semua customer lama untuk beritahu tentang produk baru atau promosi. Database sangat sangat sangat penting untuk kita simpan!
Menjual pada customer sediada adalah lebih mudah dan efficient berbanding carik customer baru. Jadi, jaga database customer kita elok-elok. Jaga customer kita elok-elok dengan memberikan "sentuhan ajaib" bukan sahaja antara peniaga & customer, tetapi sebagai seorang sahabat. Tips ni pun Ummi ajar dalam team Lvcumimaya!


Setiap hari buat benda yang sama. Consistent is the key! Iklan, follow up, boost database. Mula mula ni buat 1 excel untuk key in database customer yang boleh guna nanti. Cuba setiap jam masa iklan di atas. 

Semoga 3 Tips Dapatkan Sale Setiap Hari  yang Ummi share ini dapat bantu korang untuk berbisnes, khususnya online bisnes yang menggunakan Facebook. Untuk tips seterusnya, teruskan bersama Ummi. Boleh juga baca tips-tips lain dan hal berkaitan bisnes dengan menekan label: Catatan Bisnes.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...