Thursday 17 January 2019

Jom Deko Bersama Ummi

Hi semua!
Ada tak kat sini geng deko? Sepppp sikittt! Sebab Ummi pun kaki deko. 

Haaa, nak tau tak. Semenjak masuk tahun baru 2019 ni kan, makin semangat tau Ummi nak deko-deko rumah. Dah rasa macam aura Jom Deko! tu membara gitu. Maklumlah, Ummi kan WAHM, jadi boleh dikatakan sepanjang hari duduk kat rumah. Jadi, rumah pun kenalah sentiasa sedap mata memandang. 


Buat masa ni, masih lagi dalam proses mengemas, menyelongkar, menyisih dan clear-kan apa yang perlu. Sambil tu, suka sangat Ummi scroll gambar-gambar dekorasi di internet untuk dapatkan idea dan inspirasi. Inilah antara gambar-gambar dekorasi yang boleh kita sama-sama cuci mata!

Dapat tengok gambar sampel kain dan warna cat macam ni pun dah rasa ohhh seronoknya! 
Kaki deko jer faham perasaan teruja dan seronoknya tu macam mana hihi.


Alamak! Cantiknya kombinasi warna dan corak ni. Kenapa cantik sangat ni. Dah la Ummi suka kaler hitam. Design ni nampak mewah dan elegant sangat!


Damai mata melihatnya. Comel pulak dedaun rumput hijau tu. Naik seri ruang ni.


Ruang macam ni nampak lapang dengan dekorasi ringkas. Lawanya.


Cosy. Ini kalau sapu pulak Sleep Time balm sebelum tidur, bertambah-tambah lena dibuatnya. Silap-silap Ummi yang lena terlebih banding anak ni, hihi. 


Terujanya tengok ruang makan yang simple dan cantik macam ni. 

SOHO! Antara ruang kerja di rumah yang Ummi idamkan. Maklumlah, Ummi kan bisnes dari rumah dengan Tasneem Naturel Business, jadi memang perlukan ruang kerja aka SOHO untuk urusan bisnes. InsyaAllah, pasti ada rezeki nanti. 


Okey, nanti Ummi share lagi entry tentang dekorasi. Korang yang kaki deko, jomlah follow blog Ummi. Jangan lupa tinggal jejak kat komen tau, nanti Ummi follow korang semula. Boleh la kita bertukar-tukar idea dekorasi. 

Itu jer untuk harini, sekarang nak buat coaching anak bisnes untuk Team Lvcumimaya. Deko-deko jugak kan, tanggungjawab sebagai Leader dalam bisnes, kena utamakan jugak. Kerana memang matlamat Ummi untuk bantu orang lain juga capai impian mereka dengan bisnes Tasneem Naturel. Kejayaan mereka adalah kejayaan Ummi juga.Sehingga berjumpa lagi, wassalam.

Image source: Pixabay.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...